W naszym Przedszkolu dzieci niepełnosprawne korzystają z kompleksowej rehabilitacji. Dzieci kwalifikowane są na zajęcia terapeutyczne zgodnie z zaleceniami PP-P lub po badaniach diagnostycznych. Biorą w nich udział przede wszystkim uczniowie z wadami postawy, mózgowym porażeniem dziecięcym, przepukliną oponowo rdzeniową, zespołem Downa i autyzmem. Celem głównym działań fizjoterapeutycznych jest wspomaganie rozwoju dziecka, maksymalne jego usprawnienie w każdej zaburzonej strefie i osiągnięcie możliwie najwyższego poziomu jego funkcjonowania w naturalnym środowisku, w zakresie czynności dnia codziennego i życia społecznego.
Praca fizjoterapeuty i terapeuty SI, obejmuje konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych dostosowanych do potrzeb dziecka, opracowywanie samodzielnych opinii rehabilitacyjnych na temat jego rozwoju oraz wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów psychoruchowych ucznia.
Program z zakresu rehabilitacji ruchowej i integracji sensorycznej obejmuje :
- zwiększenie zakresu ruchu`
- ćwiczenia czynne w odciążeniu
- ćwiczenia samowspomagane
- ćwiczenia czynne z oporem
- ćwiczenia czynno – bierne i redresyjne
- masaż klasyczny
- masaż Shantala
- usprawnianie koordynacji ruchowo-wzrokowej
- ćwiczenia równoważne i antygrawitacyjne
- ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy ciała
- ćwiczenia ogólnokondycyjne
- kinesio taping
- terapia neurotaktylna wg dr Svetlany Masgutovej I i II stopień
- metodę Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- terapię integracji sensorycznej
- światłolecznictwo
- integracja bilateralna