Podstawa prawna
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA WSZYSTKICH GRUP PRZEDSZKOLNYCH
6.00 – 8.00
(w tym od 6.00 – 7.00 grupy łączone) |
Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań lub inspirowane przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję. Działania wspomagające rozwój dziecka – indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym. |
8.00 – 13.00 | REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
8.00 – 8.30 | Zestaw ćwiczeń porannych lub poranne zabawy ruchowe. Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do śniadania. |
8.30 – 8.50 | Śniadanie. |
8.50 – 9.00 | Czynności higieniczne. Przygotowanie do zajęć. |
9.00 – 10.00 | Zajęcia edukacyjne wspierające całościowy rozwój dziecka według planu miesięcznego w oparciu o podstawę programową, z uwzględnieniem przerw według potrzeb. |
10.00 – 11.30 | Zabawy w sali, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
11.30 – 12.00 | Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. |
12.00 – 12.30 | Obiad. |
12.30 – 13.00 | Profilaktyka stomatologiczna. |
13.00 – 13.20 | Ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie literatury dziecięcej, muzyki klasycznej, gry i zabawy dydaktyczne. |
13.20 – 13.50 | Zabawy i zajęcia dodatkowe z całą grupą lub w małych zespołach. Zabawy w sali lub w ogrodzie. |
13.50 – 14.00 | Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. |
14.00 – 14.30 | Podwieczorek. |
14.30 – 17.00
(w tym od 16.00 – 17.00 grupy łączone) |
Zajęcia o charakterze zabawowym organizowane przez nauczyciela. Praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań. Zabawy na powietrzu. Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.
Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne z rodzicami. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA 5 i 6 LATKÓW NA ROK SZKOLNY 2023/2024
6.00 – 8.00
(w tym od 6.00 – 7.00 grupy łączone) |
Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań lub inspirowane przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję. Działania wspomagające rozwój dziecka – indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym. |
8.00 – 13.00 | REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
8.00 – 8.30 | Zestaw ćwiczeń porannych. Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do śniadania. |
8.30 – 8.50 | Śniadanie. |
8.50 – 9.00 | Czynności higieniczne. Przygotowanie do zajęć. |
9.00 – 10.00 | Zajęcia edukacyjne wspierające całościowy rozwój dziecka według planu miesięcznego w oparciu o podstawę programową, z uwzględnieniem przerw według potrzeb. |
10.00 – 11.30 | Zabawy w sali, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
11.30 – 12.00 | Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. |
12.00 – 12.30 | Obiad. |
12.30 – 13.00 | Profilaktyka stomatologiczna. |
13.00 – 13.15 | Ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie literatury dziecięcej, muzyki klasycznej, gry i zabawy dydaktyczne. |
13.15 – 13.50 | Zabawy i zajęcia dodatkowe z całą grupą lub w małych zespołach. Zabawy w sali lub w ogrodzie. |
13.50 – 14.00 | Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. |
14.00 – 14.30 | Podwieczorek. |
14.30 – 17.00
(w tym od 16.00 – 17.00 grupy łączone) |
Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania dzieci. Zabawy dowolne w Sali lub w ogrodzie według zainteresowań. Praca indywidualna. Rozchodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne z rodzicami. |
Zajęcia indywidualne ze specjalistami: rewalidacyjne oraz specjalistyczne zgodnie z planem pracy specjalistów. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA 3 i 4 LATKÓW NA ROK SZKOLNY 2023/2024
6.00 – 8.00
(w tym od 6.00 – 7.00 grupy łączone) |
Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań lub inspirowane przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję. Działania wspomagające rozwój dziecka – indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym. |
8.00 – 13.00 | REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
8.00 – 8.30 | Poranne zabawy ruchowe. Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do śniadania. |
8.30 – 8.50 | Śniadanie. |
8.50 – 9.00 | Czynności higieniczne. Przygotowanie do zajęć. |
9.00 – 9.30 | Zajęcia edukacyjne wspierające całościowy rozwój dziecka według planu miesięcznego w oparciu o podstawę programową, z uwzględnieniem przerw według potrzeb. |
9.30 – 11.30 | Zabawy w sali, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
11.30 – 12.00 | Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. |
12.00 – 12.30 | Obiad. |
12.30 – 13.00 | Profilaktyka stomatologiczna. |
13.00 – 13.50 | Odpoczynek poobiedni. Słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub nagrań, muzyki klasycznej i relaksacyjnej. |
13.15 – 13.50 | Zabawy i zajęcia dodatkowe z całą grupą lub w małych zespołach. Zabawy w sali lub w ogrodzie. |
13.50 – 14.00 | Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. |
14.00 – 14.30 | Podwieczorek. |
14.15 – 17.00
(w tym od 16.00 – 17.00 grupy łączone) |
Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania dzieci. Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie według zainteresowań. Praca indywidualna. Rozchodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne z rodzicami. |
Zajęcia indywidualne ze specjalistami: rewalidacyjne oraz specjalistyczne zgodnie z planem pracy specjalistów. |