Praca dydaktyczno – wychowawcza i opiekuńcza realizowana jest w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, zalecane warunki jej realizacji, dopuszczone do użytku programy nauczania oraz programy własne nauczycieli.
Przedszkole zapewnia :
- ofertę edukacyjną ukierunkowaną na wspomaganie i wszechstronny rozwoju dziecka, kształtowanie i rozwijanie aktywności i zainteresowań dziecka i osiągnięcie gotowości szkolnej,
- organizację procesu kształcenia, wychowania i opieki odpowiednio do potrzeb i możliwości każdego dziecka z uwzględnieniem potrzeb i możliwości dzieci niepełnosprawnych,
- objęcie opieką wszystkich dzieci i zapewnienie im pełnego bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków dla prawidłowego funkcjonowania i ich rozwoju,
- dostosowanie form i metod pracy oraz zakresu oddziaływań do wieku dziecka, jego potrzeb i możliwości rozwojowych, potrzeb środowiska rodzinnego i społecznego,
- integrację dzieci niepełnosprawnych rozumianą jako włączanie w grupę rówieśników na zasadzie równych praw i obowiązków,
- wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- warunki do harmonijnego rozwoju fizycznego, bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych,
- prowadzenie działań służących wyrównywaniu szans edukacyjnych wszystkim dzieciom,
- współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczo-edukacyjnych,
- wspieranie rodziców dziecka przez: dostarczanie wiedzy pedagogicznej, porady, konsultacje, warsztaty, uwrażliwianie na potrzeby i możliwości dziecka,
- współdziałanie ze środowiskiem, podejmując różne inicjatywy, współpracę z instytucjami użyteczności publicznej.